در نگارستان امام خمینی (ره) اصفهان برگزار شد؛

دهمین نشست ادبی نگارستان

مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) اصفهان گفت: امام خمینی (ره) با توجه به تکلیف انسانی و اندیشه عرفانی خود، انقلاب اسلامی را در راستای تحول درونی افراد و نزدیک شدن آنها به مفهوم انسان کامل بنیان نهاد.

به گزارش روابط عمومی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی  اصفهان: دهمین نشست ادبی نگارستان به منظور گرامیداشت پیشکسوت شاعر و هنرمند جانباز استاد ناصر بهرامی به همت موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) شامگاه چهارشنبه دوازدهم دی‌ماه در نگارستان امام خمینی (ره) اصفهان برگزار شد. 

مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) اصفهان  در این نشست، با تبریک میلاد امیرالمومنین (ع) و ایام الله دهه فجر اظهار کرد: امام خمینی (ره) تعبیری در ارتباط با انقلاب اسلامی دارند و می فرمایند که انقلاب ما انفجار نور بود.

مهدی بنکدار افزود: در حقیقت ایشان با آن سابقه عرفانی و شهود معنوی خویش، چشم به انقلاب و تحول درونی انسان‌ها داشتند و با توجه به تکلیف انسانی و اندیشه عرفانی خود در مسیر از میان برداشتن نظام طاغوت و بنیان نهادن ولایت حق در کشور گام برداشتند.

وی تاکید کرد: در حقیقت تعبیر زیبای انفجار نور از جانب ایشان، همانا تابیدن نور به قلوب انسانها بود که ثمره آن را در هشت سال دفاع مقدس نیز مشاهده کردیم.

مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار  امام خمینی (ره) اصفهان تصریح کرد: انقلاب به معنای «قلب» و دگرگونی انسانها، هدف اصلی امام خمینی (ره) بود چراکه در پرتو این نور، تحول و نزدیک شدن به معنای انسان کامل محقق می شود. 

وی ادامه داد: انقلابی که امام خمینی (ره) مقید به آن بود، تحولی درونی است که هر فردی از جامعه در هر کجای دنیا، می‌تواند آن دنبال کند، جمهوری اسلامی نیز در حقیقت روش حکومت‌داری مبتنی بر همین انقلاب اسلامی است که هر چه نسبت این دو با هم نزدیک تر باشد، به هدف امام خمینی (ره) در ارتباط با انقلاب نزدیک تر می شویم و هر چه مسئولان و هر یک از ما در جایگاه خود از حقیقت انقلاب دور  شویم، در حقیقت از آنچه مدنظر ایشان از تجلی و رقم زدن انقلاب اسلامی بوده است، دور خواهیم شد.

بنکدار تاکید کرد: جمهوری اسلامی تا وقتی با مبنا و اساس خود یعنی انقلاب اسلامی پیوند داشته باشد، اهداف امام خمینی (ره) را محقق ساخته است؛ یعنی همان جوشش انقلابی که ایشان در قلوب همه مومنین برانگیخت.

مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) اصفهان ابراز کرد: استاد ناصر بهرامی شاعر جانباز و پیشکسوت اصفهانی، نمونه ای بارز از تجلی روح انقلاب در دل مومن است که در زمان لازم در جبهه های حق علیه باطل در دوران دفاع مقدس حضور داشت و پس از آن نیز میراث دار نور انقلاب در اشعار خود بوده است.

وی ادامه داد: هدف ما  در موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) بسترسازی برای ترویج و گسترش اندیشه حضرت امام و اهداف انقلاب است؛ 

چرا که به قول مقام معظم رهبری" امام خمینی امام دیروز نبود بلکه امام امروز و امام فردای تاریخ نیز هست" همین نکته است که دشمنان انقلاب و جمهوری اسلامی را عاصی ساخته است تا نوک پیکان خود را به سمت ریشه ها ببرند تا با گمان خام خود می خواهند با زدن سرحلقه انقلاب یعنی امام خمینی (ره) که مبدع و بنیان گذار انقلاب اسلامی است، نظام را برچینند.

بنکدار گفت: این در حالی است که حقیقتی که امام بنیان نهاد ریشه در نور الهی دارد و به فرموده قرآن کریم «نور هدایت خداوند هیچ گاه خاموش نمی شود» و با آمدن انسان کامل این نور به کمال می رسد، هرچند که کافران و دشمنان کراهت دارند؛ امیدواریم حقیقت نور انقلاب با وجود توطئه ها و دشمنی مستکبران جهانی و دشمنان نظام و با نور انقلاب مهدوی متصل شود.

در ادامه این نشست جمعی از شعرای فرهیخته اصفهان به شعر خوانی پرداختند و مهندس عباس حاج رسولیها عضو شورای اسلامی شهر اصفهان و رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان، به بیان خاطراتی از زمان انقلاب به مناسبت دهه فجر پرداخت.

همچنین در پایان این نشست از پیشکسوت شاعر و هنرمند جانباز استاد ناصر بهرامی تجلیل شد.

 

 

...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
۱۴۰۱/۱۱/۱۶

اصفهان

کد‌ گزارش
۱۲۰۷
مدت زمان تقریبی مطالعه
۳ دقیقه
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۱۱/۱۶
تماس با ما
موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی
تهران خیابان باهنر خیابان یاسر خیابان حسنی‌کیا پلاک ۵۹
تلفن: ۲۲۲۹۰۱۹۱-۰۲۱ الی ۵
فکس: ۲۲۲۹۰۴۷۸
پست الکترونیک: info@icpikw.ir
پایگاه اطلاع‌رسانی - موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی
طراحی و پیاده‌سازی: دفتر فناوری اطلاعات و آمار
All Content by icpikw.ir is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License