گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران؛

گزارش عملکرد معاونت بین‌الملل مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) در نمایشگاه کتاب تهران

محمدرضا عبداللهی‌فرد، معاون امور بین‌الملل مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) در گفت و گو با جماران گزارشی از عملکرد غرفه این معاونت در سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ارائه داد.

معاون امور بین‌الملل مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را ابزاری در جهت پیشبرد دیپلماسی فرهنگی دانست.

محمدرضا عبداللهی‌فرد در گفت و گو با خبرنگار جماران، در خصوص اهمیت حضور معاونت امور بین‌الملل مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) در نمایشگاه کتاب تهران، اظهار داشت: حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فرصت مناسبی است تا از ظرفیت‌های بی بدیل فرهنگی آن به منظور معرفی بهتر پتانسیل صنعت نشر در ایران، گسترش مراودات علمی و فرهنگی در عرصه بین‌المللی، بسترسازی پیرامون برقراری ارتباطات حرفه‌ای بین ناشران ایرانی و خارجی و بررسی مشکلات و راهکارهای توسعه نشر بین المللی استفاده شود.

معاون امور بین‌الملل مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) افزود: نمایشگاه بین المللی کتاب تهران آوردگاهی، برای حضور مردم و گفت‌ وگو بین آنها است و در این راستا نشست‌های مختلفی در حاشیه این رویداد فرهنگی برگزار می‌شود و مهمان‌های داخلی و خارجی حضور دارند که این امر ابزاری در جهت پیشبرد دیپلماسی فرهنگی برای اثربخشی بر روابط میان کشورها است.

وی یادآور شد: معاونت امور بین‌الملل مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) نیز طبق روال سال‌های گذشته در بخش ناشران خارجی سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور پیدا کرد و با برنامه ریزی صورت گرفته تلاش داشت تا با حضور پر رنگ تر نسبت به سال‌های گذشته به معرفی اندیشه و آثار بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بپردازد. از اولویت‌های مهم ما حضور در کنار ناشران خارجی و مخاطب شناسی جامعه هدف به منظور تولید محتوا در قالب و شکل مطبوع مخاطبان مختلف و به ویژه مخاطبان خارجی است.

عبداللهی‌فرد در خصوص مهمترین فعالیت‌های صورت گرفته معاونت امور بین‌الملل مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، گفت: نمایش آثار ترجمه شده حضرت امام خمینی(س) و عرضه تولیدات مکتوب و چند رسانه‌ای معاونت امور بین الملل مؤسسه یکی از این فعالیت‌ها بود و در این زمینه آثار ترجمه شده حضرت امام  به بیش از 20 زبان زنده دنیا جهت بهره‌مندی بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته شد.

وی با اشاره به مخاطب شناسی، مخاطب سنجی و ارتباط متقابل با حوزه‌های مورد نظر در این نمایشگاه، افزود: به این منظور میزبانی از بازدیدکنندگان کشورهای مختلف، اهالی قلم، دانشجویان خارجی و طلاب با هدف جلب همکاری آنان در تولید محتوا به زبان‌های غیر فارسی در قالب مصاحبه، دلنوشته (سخنی با امام (س)) و همچنین همکاری بلند مدت با  مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی(س) از دیگر برنامه‌های مؤثر این بخش بود.

معاون امور بین‌الملل مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) با اشاره به نمایش آنلاین صفحات این مؤسسه به زبان‌های انگلیسی، عربی ، اردو و فرانسه گفت: ایجاد تعامل با سایر مؤسسات فرهنگی و انتشارات خارجی حاضر در بخش بین‌الملل سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از جمله دیگر فعالیت‌های ما بود. به منظور ترویج و نشر آثار و اندیشه‌های حضرت امام خمینی(س) در خارج از کشور با برخی انتشارات رایزنی‌هایی پیرامون انعقاد تفاهمنامه و رونمایی از آثار مشترک در حوزه  اندیشه‌های معمار کبیر انقلاب ، صورت پذیرفت.

وی افزود: برگزاری نشست نخبگانی با موضوع  «بازتاب نشر مکتوب و چند رسانه‌ای آثار حضرت امام خمینی(س) درکشورهای منطقه» نیز از جمله فعالیت‌های غرفه بین‌الملل مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) در نمایشگاه کتاب بود. این نشست 27 اردیبهشت ماه 1402 واقع در سرای ملل با حضور جمعی از محققین، پژوهشگران، مسئولان، اهالی فرهنگ و کتاب، کارشناسان داخلی و خارجی برگزار شد.

عبداللهی‌فرد در خصوص شناسایی کتب خارجی با موضوعات مرتبط پیرامون حضرت امام خمینی (س) و انقلاب اسلامی نیز اظهار داشت: برای تحقق این هدف رایزنی‌هایی با مسئولین غرفه‌های ناشرین خارجی از جمله؛ کشورهای تاجیکستان، ترکیه، روسیه، سوریه، لبنان و عراق صورت گرفت.

تماس با ما
موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی
تهران خیابان باهنر خیابان یاسر خیابان حسنی‌کیا پلاک ۵۹
تلفن: ۲۲۲۹۰۱۹۱-۰۲۱ الی ۵
فکس: ۲۲۲۹۰۴۷۸
پست الکترونیک: info@icpikw.ir
پایگاه اطلاع‌رسانی - موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی
طراحی و پیاده‌سازی: دفتر فناوری اطلاعات و آمار
All Content by icpikw.ir is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License