عارف‌نیا معاون مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی خبر داد:

دومین هفته فرهنگی بر آستان آفتاب از فردا برگزار می‌شود

امین عارف‌نیا معاون فرهنگی، هنری و ارتباطات مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی خبر داد: دومین هفته فرهنگی بر آستان آفتاب همزمان با میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت امام خمینی(قدس سره) از ۱۲ لغایت ۱۸ دی در شهرستان خمین برگزار می‌شود.

 با رونمایی از پوستر دومین دوره هفته فرهنگی بر آستان آفتاب، امین عارف‌نیا در تشریح برنامه های این هفته فرهنگی گفت: افتتاح گذر فرهنگ، هنر و صنایع دستی یادگار امام(ره)، برگزاری آئین میلاد در خانه تاریخی حضرت امام و برپایی نمایشگاه‌ها و کارگاه‌های آفرینش‌های هنری ازجمله رخدادهایی است که در طول این هفته با مشارکت اصحاب فرهنگ و هنر و اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود.

وی افزود: برپایی اردوی شاعران آفتاب‌گردان و برگزاری نشست ادبی باده عشق پیرامون مقام زن، امام و انقلاب و مقاومت با حضور شاعران و علاقه‌مندان به ادبیات فارسی با مشارکت مؤسسات مرتبط برپا خواهد شد.

عارف نیا گفت: ارائه خدمات فرهنگی و هنری به کودکان و نوجوانان با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از بخش‌های اصلی این رویداد است. در این راستا، بازدید از خانه تاریخی امام، شرکت در کارگاه‌های آفرینش‌های هنری و تماشای فیلم‌های شاخص سینمای کودک و نوجوان برای دانش‌آموزانی که در طول روزهای برگزاری هفته فرهنگی در این مجتمع حضور پیدا می‌کنند برپا خواهد بود.

به گفته وی، براساس هماهنگی‌‌های به عمل آمده تماشاخانه سیار آسمان‌نما و کتابخانه سیار در طول ایام برگزاری هفته فرهنگی به روستاهای شهرستان خمین اعزام و خدمات فرهنگی - هنری به روستاییان با تأکید بر کودکان و نوجوانان ارائه خواهند کرد.

معاون فرهنگی، هنری و ارتباطات مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی همچنین گفت: ارائه خدمات اجتماعی، اعم از خدمات بهداشتی و درمانی، امدادی و مشاوره‌های تخصصی با همراهی مؤسسات خدمت‌رسان در دستور کار برگزارکنندگان این هفته فرهنگی است.

به گفته وی، برپایی هفته فیلم و نمایش فیلم‌های سینمایی برای اقشار مختلف مردم، برگزاری نشست‌های گفت و گوی جوانان، همایش جوانان جمعیت هلال احمر، برگزاری آئین تجلیل از مؤسسات خیریه و مردم‌نهاد ازجمله سایر رویدادهای این هفته فرهنگی است و افتتاح خانه هلال احمر و گذر فرهنگ، هنر و صنایع دستی در مجتمع یادگار امام(ره) نیز زمینه فعالیت‌های مستمر فرهنگی، هنری و اجتماعی را فراهم خواهد کرد.

وی در پایان گفت: برپایی پویش «امام مردم» در سطح مساجد استان مرکزی و پویش «مهربان‌ترین پدر» در بستر شبکه شاد از جمله سایر برنامه های این رویداد است.

تماس با ما
موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی
تهران خیابان باهنر خیابان یاسر خیابان حسنی‌کیا پلاک ۵۹
تلفن: ۲۲۲۹۰۱۹۱-۰۲۱ الی ۵
فکس: ۲۲۲۹۰۴۷۸
پست الکترونیک: info@icpikw.ir
پایگاه اطلاع‌رسانی - موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی
طراحی و پیاده‌سازی: دفتر فناوری اطلاعات و آمار
All Content by icpikw.ir is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License